,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2012. július 16., hétfő

TÚRÓGOMBÓC









Sokan mondták már nekem, hogy nem készítenek túrógombócot, mert valahogy nem sikerül -vagy szétesik, vagy olyan kemény lesz mint a puskagolyó. Hát mióta családom van, annak meg már igen csak jó ideje (22 év)  nagyon -nagyon sokszor készítettem már el  ezt a finomságot és valahogy nem tudom elrontani.
Nálam ez a tuti alaprecept:


HOZZÁVALÓK


1/2 kg túró
2 db tojás
3 ek cukor
1 citrom reszelt héja  -nem fontos
2 ek tejföl
2 dl dara 
csipet só
dara vagy zsemlemorzsa a hempergetéshez
kevés olaj

ELKÉSZÍTÉS:  A hozzávalókat jól összekeverjük, majd letakarva hűtőben kb 1 órát pihentetjük, ezalatt a dara megszívja magát nedvességgel. Közben elkészíthetjük a pirított morzsát.


Kevéske olajat hevítünk ,beleszórjuk a zsemlemorzsát, vagy darát - én az utóbbit jobban szeretem, s addig pirítjuk még szép aranybarna nem lesz, ekkor felöntjük kevés vízzel . Jól összekeverjük .
Fazékban vizet forralunk egy tk, sót teszünk bele s mikor már forr beletesszük a vizes kézzel formázott gombócokat. Ne tegyük egyszerre mindet bele , hanem osszuk el úgy három részre. Amikor a gombócok feljönnek a víz felszínére szűrőkanállal vegyük ki és hempergessük meg a pirított morzsában.

Főzés közben


Tálaláskor adhatunk hozzá tejfölt, dzsemet, porcukorral megszórhatjuk. Én most görög joghurtot kínáltam hozzá egy csipet fahéjjal. 
Nekem ez a recept még nem okozott csalódást. Bátran ajánlom mindenkinek az elkészítését!


JÓ ÉTVÁGYAT!





2 megjegyzés:

  1. Na, egy túrógombóc receptem nekem is van, méghozzá Horváth Ilona legendás könyvéből. Azt hittem én vagyok balfék, egyszerűen nem és nem sikerült. Mígnem Anyukámnál ebédeltem, épp ezt a kaját készítette, szintén ebből a könyvből. pillekönnyű, finom volt! Ekkor már éreztem, hogy valami bibi van a dologban. Anyu könyve régebbi kiadás volt, ott 2 db tojást írtak a recepthez, míg az én könyvem ugyanazon adaghoz 4 tojást írt elő. Persze hogy olyan volt, ha valakit fejbe kólintottak volna vele, nem köszöni meg. Azóta én is csak 2 tojással készítem, és mennyeien légies, könnyű. De az is lehet, hogy a nyomda ördöge tréfált meg?! :-)

    VálaszTörlés
  2. Végre, a tökéletes túrógombóc recept, köszönöm Juditka! :) Sokat küszködtem korábban vele, valahogy nem találtam az arányokat, szétesett vagy túl "darás" lett, igaz, én is 3-4 tojással próbáltam idáig. Úgy látszik a 2 tojás és a tejföl a titka. :) Én a túl légies gombócot sem szeretem, de ez pont eléggé tartalmas, mégsem fujtós. Egy zacskó vaníliás cukrot is tettem bele, mert a fiúk így szeretik. :)

    VálaszTörlés