,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2012. november 28., szerda

KÓKUSZOS - ALMÁS MINIPITE




Több blogon is találkoztam már az alma és a kókusz társításáról, de én most keverem először a kettőt, a  mini piték töltelékeként. Igaz nem sok kókuszreszelék került a párolt almához, de nagyon kellemes  ízharmónia alakult ki.
Ezeknél a kis minipitéknél az a jó, hogy többféle töltelékkel készíthetjük ki - mivel szereti.

HOZZÁVALÓK   (10 db minipitéhez)
 Tészta :
- 30 dkg liszt, 20 dkg margarin, 2 ek porcukor, 1 cs vaníliás cukor, csipetnyi só, 2 ek tejföl, annyi hideg víz, hogy összeálljon a tészta, ( nekem fél dl kellett )

Töltelék : 
- 1 kg reszelt alma, 1 ek citromlé, cukor és fahéj ízlés szerint, 5 dkg  kókuszreszelék
- 1 tojás a kenéshez

ELKÉSZÍTÉS

A tészta hozzávalóiból gyors mozdulatokkal tésztát gyúrunk, folpackba csomagolva hűtőbe tesszük.
A töltelékhez az almát megpároljuk, ízesítjük és hagyjuk teljesen kihűlni.
A tésztát kb fél cm vastagra nyújtjuk, 10 - 12 cm átmérőjű köröket szaggatunk, nekem van egy speciális kiszúróm  - íme :

 amivel gyerekjáték az egész, ( de ha nincs ilyenünk, akkor csak egyszerűen rudakat sodrunk és átlósan beborítjuk a pitécskéket. ) megtöltjük kb 3 evőkanálnyi almás - kókuszos töltelékkel , széleit lekenjük vízzel  és beborítjuk a másik lyukacsos koronggal. A tetejét lekenjük felvert tojással és 175 °C -on szép halványra sütjük.



3 megjegyzés:

  1. Még én sem párositottam az almát a kókusszal, de biztosan finom lehet igy is!:) A kiszúró pedig nagyon ötletes:))

    VálaszTörlés
  2. Klassz a pite, klassz a töltelék és klassz a kiszúró formád! :)

    VálaszTörlés
  3. Köszi lányok! A pitécskék tényleg nagyon ízletesek, így a kókusszal megbolondítva.

    VálaszTörlés