,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2012. december 17., hétfő

GESZTENYÉS HAVAS PIRAMISOK



Tulajdonképpen ezt a sütés nélküli édességet a lányom készítette, én csak fotóztam. Készítettük már sokféle töltelékkel, pl. túróval, meggyes- rumos kakaós, -  kókuszkrémmel és gesztenyével, mindegyikkel nagyon finom. 100 ft - os boltokban kapható ez az egyszerű piramis alakú forma, amivel gyerekjáték az egész süti készítése. 

HOZZÁVALÓK és ELKÉSZÍTÉS


- 50 dkg darált keksz 
- 20 dkg porcukor 
- 4 evőkanál baracklekvár 
- 4 evőkanál rum 
- 1 evőkanál rumaroma 
- 4 evőkanál kakaópor 
- tej, annyi hogy ne legyen túl száraz

Töltelék :
- 25 dkg gesztenyepüré
- rum és porcukor ízlés szerint
- annyi tejszín, hogy jól kenhető masszát kapjunk

- kókuszreszelék a szóráshoz


A tésztához és a töltelékhez  a hozzávalókat összegyúrjuk, ill kikeverjük. A formát enyhén kivajazzuk és szórunk bele kókuszreszeléket. 
A kekszmasszából belenyomunk a formába annyit, hogy kitöltse, majd a kúp formával mélyedést készítünk  a masszába és a helyét betöltjük a gesztenyekrémmel. Belenyomjuk az alját a kókuszreszelékbe és a tetejét még megszórjuk kókusszal.




14 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki! Igazán nekem való finomság! :)

    VálaszTörlés
  2. Olyan szép ünnepi hangulatú a sütemény és a képek is! :) Azért az alma nem esett messze a fájától, ugye?! :)

    VálaszTörlés
  3. Már 22 éves a lánykám,ideje belejönni neki is a sütés - főzés tudományába! Pár étel és süti elkészítése már egészen jól megy neki:)De hát van kitől tanulnia:)

    VálaszTörlés
  4. Szia! azt szeretném megkérdezni,hogy ebből a mennyiségből hány darab jön ki? Köszönöm

    VálaszTörlés
  5. Kedves Juditka, hol találom a körte formájú süti receptjét?

    VálaszTörlés
  6. Ha a fejléc körtés - kekszes képére gondolsz, azt a netről vettem. De szerintem sima linzer tésztából el lehet készíteni. Pl : 25 dkg liszt, 5 dkg darált mandula, 20 dkg hideg vaj, 10 dkg porcukor, csipet só, 1 tojás sárgája, reszelt citromhéj - elhagyható, esetleg még lehet tenni bele egy kis fahéjat, kardamomt, szerecsendiót.
    Juditka

    VálaszTörlés
  7. Elkészítettem és nálunk nagyon nagy sikere volt!!! Köszönöm!!

    VálaszTörlés
  8. Kedves Éva! Örülök, hogy elkészítetted és ízlett a családodnak.

    VálaszTörlés
  9. Nekem az elkészítési leírással van gondom. A piramisokat hogyan is csinálta? Volt neki piramis forma amibe beletöltötte? Kicsit érthetetlen a leírás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Klára ! Piramis sütiformával készítettem.

      Törlés
  10. Milyen fajta tejszínt hasznaltak hozzá?

    VálaszTörlés