,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2014. október 19., vasárnap

~ SÜTÉS NÉLKÜLI ALMATORTA ~





 A hétvégi desszertünk az egyszerű és nagyszerű kategóriába tartozik, hiszen sütés nélkül készül és nagyon finom.
Több receptes és gasztroblog oldalon találkoztam már a recepttel, azonban több leírásban vízzel főzik a pudingot, de ha van otthon 100 % - os almalé inkább azt használjunk - sokkal ízletesebb - én azzal készítettem. Cukor mennyiséget nem írtam, hiszen ez nagyban függ az almától. Szeretem a Jonagold fajtát, mert leveses és édes ízű. 
A torta oldalát is tejszínnel szerettem volna bevonni, de csak 2 dl - es volt itthon. Sima bevonásra elég is lenne, de a rózsák mintázása igen sokat felemésztett, így maradt a pirított dió, de így még ízletesebb lett - szerintem.


 Print Friendly and PDF
»HOZZÁVALÓK«
- 1 kg alma
- 2 cs főzős vanília pudingpor
- 4 , 5 dl almalé
- babapiskóta
- cukor, fahéj - ízlés szerint
- 1 / 2 citrom leve 
Díszítés : - 2 dl hulala habtejszín, darált dió 


  1. Egy kapcsos ( kb 23 cm ) tortaforma aljába, szorosan rakjuk le a piskótát.
  2. Az almákat hámozzuk meg, reszeljük le és facsarjuk hozzá a citrom levét, majd egy lábosban pároljuk addig amíg elfő a leve.
  3. A pudingport csomómentesre keverjük el az almalével és öntsük az almához. Főzzük sűrűre, közben édesítsük cukorral és fahéjjal.
  4. Még még melegen kanalazzuk rá a felét a piskótára, majd rakjunk újabb sort és végül a maradék alma.
  5. Hagyjuk kihűlni, majd egy éjszakára tegyük hűtőbe
  6. Díszítsük felvert tejszínnel. 

2 megjegyzés: