,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2016. november 15., kedd

~ OMLÓS KRÉMES ~



 Nem hozok nagy újdonságot ezzel a süteménnyel, de amilyen egyszerű annál finomabb. Olyan igazi nagymamaféle sütemény, sütőporos gyúrt tészta, lágy főzött lisztkrémmel. A krémet készíthetjük kakaósan is vagy felemás krémmel. A tetejére én még kevertem a krémhez kókuszreszeléket és díszítésként megszórtam hópehellyel cukorkával.

»HOZZÁVALÓK«
Tészta :
- 30 dkg liszt, 8 dkg porcukor, csipet só, 1 / 2 tasak sütőpor
- 1 tojás, 1 - 2 ek tejföl
Krém :
- 5 dl tej, 5 ek liszt
15 dkg margarin, 15 dkg cukor, 1 cs vaníliás cukor
- 5 dkg kókuszreszelék + a szóráshoz

  1. A tésztához összegyúrjuk a hozzávalókat, majd fóliába tekerve hűtőbe tesszük 30 percre.
  2. A tejet simára keverjük a liszttel és állandó keverés mellett sűrű péppé főzzük. Kihűtjük.
  3. A tésztát 3 egyforma részre osztjuk, mindegyik lapot 20 x 30 cm - es lappá kinyújtjuk és kivajazott, liszttel behintett tepsi hátán külön - külön, 180 C - on kb  8 perc alatt megsütjük.
  4. A cukrokat habosra keverjük a margarinnal, majd simára keverjük a lisztkrémmel. A krémet 3 részre osztjuk és az egyik részbe belekeverjük a kókuszt.
  5. A lapokat betöltjük a krémmel úgy, hogy a kókuszos krém kerüljön a tészta tetejére, majd jócskán megszórjuk kókuszreszelékkel és egy éjszakán át hűvös helyre tesszük.


2 megjegyzés:

  1. Hogy én ezt mennyire szeretem, ezer éve nem ettem. Betervezem a sütését!

    VálaszTörlés
  2. Örülök ennek a receptnek, elkészitem Karácsonyra....köszönöm!

    VálaszTörlés