,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2014. március 19., szerda

~ IBOLYÁS CUKOR ~




 Ezrével nyílik az ibolya, úgyhogy még nem késő elkészíteni az ibolyás cukrot. Több blogon is olvastam már,  hogy krémeket, italokat, joghurtokat ízesítenek ezzel az illatos, különleges aromájú cukorral, de tavaly csak kandírozásig jutottam csak el.
Tegnap reggel szedtem is egy nagy maréknyit a közeli kis erdő szélen, ahol nem járnak autók, így legalább nem szennyezett - ez nagyon fontos.
Mivel pár napig rázogatni kell, ma volt az első nap és beleszimatoltam az üvegbe, hát valami, mennyei, csodás illat áradt az üvegből . . .

~ HOZZÁVALÓK ~
- ibolyaszirom
- kristálycukor ( a szirom kb 2 - szerese )

- A virágokat leöblítjük és hagyjuk teljesen megszáradni.
- Egy zárható, tiszta üvegbe felváltva rétegezzük a cukrot és a szirmokat.
- Lezárjuk és sötétebb, hűvösebb - kamra - helyre tesszük.
- Kb 5 - 6 napig mindennap összerázzuk.

5 megjegyzés:

  1. Már a színe is csodás; el is fogom készíteni, nekünk ugyanis az udvarunk egy része van vele borítva!
    (Levendulás cukrot szoktam készíteni, az is valami mennyei!) :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó neked, még ki sem kell mozdulni érte :))

      Törlés
  2. Szia Juditka! Ma én is készítettem ibolyás dolgokat, de jó hogy írtad a rázogatást , már majdnem elfelejtettem.Szerinted a porcukorba is jó a virág?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom, mindenhol kristálycukorral van írva, egy próbát azért megér, de ha megőrölöd a akkor kész is az ibolyás porcukor.

      Törlés
  3. csak óvatosan az erdővel, mert az ibolya majdnem minden fajtája védett, eszmei értéke 2 és 10 ezer forint, tehát ennyi a bünti. Egy csokornál elég tetemes összegre rúghat.

    VálaszTörlés